Fabrica SA Viorica-Cosmetic din Chișinău

Despre companie
Din timpurile străvechi omul încearcă a pătrunde esenţa înţelepciunii şi generozităţii naturii. Ea î-l ajuta să supraveţuiască, să-şi facă viaţa mai frumoasă, î-l înzestrează din plin cu bogăţiile din tezaurul sau inepuizabil. Veacuri în şir omenirea a acumulat experienţa şi cunoştinţe despre proprietăţile curative ale plantelor, folosindu – le cu succes din medicina si cosmetica.
La 12 mai 1989 pe harta economica a moldovei a apărut o noua întreprindere – fabrica de parfumerii şi cosmetica “VIORICA”. Pe o suprafaţă de 70.000 m2 au fost amplasate:
•Blocul administrativ – o clădire cu 7 etaje si o suprafaţa de 5.000 m2;
•Blocul de producere, cu principalele secţii de producere, depozitele de materie prima si de producţie gata, avind o suprafaţa de 22,9 mii m2;
•Blocul auxiliar cu o suprafaţa de 2,1 mii m2.
Din primele zile ale existentei sale S.A. “Viorica-Cosmetic” fabrica produse cosmetice care îmbină armonios inspiraţia si dărnicia naturii cu cele mai avansate tehnologii. Datorita acestui fapt, produsele S.A. “Viorica-Cosmetic” îsi păstrează individualitatea si se bucura de o cere irevocabila. Rodnicul pamint Moldav ne-a dăruit o diversitate de plante si erburi, bogate in uleiuri eterice şi principii active cu proprietăţi unice. Anume ele stau la baza articolelor de parfumerii si cosmetice, produse in armonie cu Natura, perfect pentru Dumneavoastră! Fiecare articol S.A. “Viorica-Cosmetic” contribuie la o înmbinare cit mai armonioasa a relaţiilor dintre om si mediul înconjurător, satisface dorinţele de frumuseţe si confort, face viata mai plăcuta si mai sănătoasa. Aceasta este concepţia de baza a intreprinderii.
Viorica – e un nume foarte reuşit, deoarece este numele unei flori – o mica minune a naturii, care înfloreşte primăvara şi îsi încălzeşte sufletul cu o aroma fermecătoare.


Strategia companiei
Gusturile si necesităţile consumatorului se modifica odată cu progresul economic si dezvoltarea noilor tehnologii. Cumpărătorul a devenit arbitrul diverselor propuneri cu aceeaşi destinaţie. Datorita planificării bugetului personal, comportamentul impulsiv al cumpărătorului devine mai rational. Epoca si stilul de viata au înaintat cerinţe noi fata de întreprindere, care au fost luate drept principiu de activitate si au determinat perspectivele dezvoltării ei de mai departe. Alegerea unei politici si strategii corecte au permis întreprinderii de a reacţiona adecvat la agresivitatea vieţii contemporane. În activitatea sa de zi cu zi S.A. “Viorica-Cosmetic” se călăuzeşte de următoarele criterii:
•Efectuarea permanenta a cercetărilor de marketing, orientate spre depistarea cerinţelor, dorinţelor si posibilităţilor consumatorilor;
•Aplicarea ultimelor realizări tehnologice ale industriei de parfumerii si cosmetice;
•A tine pasul investigaţiilor progresive si tendinţelor moderne in ramura;
•Mărirea rentabilităţii, prin micşorarea cheltuielilor de producere;
•Respectarea obligaţiunilor de protejare a drepturilor consumatorilor;
•Respectarea standartelor de producere calitativa a articolelor;
•Promovarea unei strategii de marketing agresiv.


Investigaţii
Succesul afacerilor depinde in primul rind de calitatea articolelor, care se bazează pe noile cercetări si investigaţii in domeniul si implementării lor in producere. S. A. “Viorica-Cosmetic” produce articole de parfumerii si cosmetice dupa recete de fabricaţie originale, elaborează noii articole in laboratoarele sale, desavirseste produsele existente in conformitate cu gusturile consumatorilor si cerinţele pietii. Specialiştii in cosmetologie si parfumerie sunt in căutarea pemanenta a noilor formule, care au la baza componenţi naturali: uleiuri eterice, principii active extrase din plante, grăsimi naturale.
Toata activitatea practico-stiintifica cu privire la produse noastre se realizează in laboratoarele intreprinderii si este ghidată de directorul-adjunct pe activitatea ştiinţifica.
Structura si funcţiile laboratoarelor este următoarea:
•laboratorul de elaborare a produselor noi – are drep sarcina elaborarea compoziţiilor, odorantilor si articolelor de cosmetica si este divizata 2 laboratoare:
•Laboratorul de elaborare articolelor de parfumerii – in totalitate asigura necesităţile intreprinderii in compoziţii si odoranti pentru tot sortimentul produs. Se elaborează lucrări la comanda altor companii
•Laboratorul de elaborare articolelor de cosmetica – elaborează tot sortimentul de articole de cosmetica, ce include sampoane, balzamuri, creme, lotiuni, săpunuri lichide, pasta de dinţi, etc. Baza pentru elaborarea recetelor este materia prima de origine naturala, de care este darnica Moldova.
•Laboratorul controlului chimico-tehnic – care include in sine si laboratorul microbiologic, realizează analiza materiei prime si a materialelor, a produselor finite, cit si deasemenea este acreditata de “Moldova-Standart” pentru efectuarea analizei articolelor de parfumerie si cosmetica care sunt importate in Republica Moldova.
Toate produsele de parfumerie si cosmetica fabricate la S.A. “Viorica-Cosmetic” sunt testate dermatologic si vizate de Ministerele Sanatatii din Republica Moldova, Romania, Rusia si Ucraina.

Realizări si premii
Pe parcursul cîţiva anilor produsele de la „Viorica-Cosmetic” SA primesc titlu nobiliar „Marca Comerciala a anului”. Nu este exclus şi anul 2005. Pentru succele interprinderii obţinute în anul 2005, pentru producerea mărfurilor de parfumerie şi cosmetice noi de calitate înaltă „Viorica-Cosmetic” SA a fost destinată cu premiul „Marca Comercială-2005″.
Succesele intreprinderii au fost remarcate de multe organizaţii internaţionale si anume:
În 1994 prin obţinerea Premiului si Certificatului de Onoare acordat de Centrul European de Studiere a Pietii din Belgia “Euromarket Aword” pentru realizările in domeniul managementului, calitatatii, inovaţilor tehnice, serviciilor, nivelului de business si prestigiu pe piaţa Europeana.
În anul 2000 Societatea de incurajare a Industriei Naţionale, fondata in Paris, a decernat Certificatul si Medalia de Aur pentru dezvoltarea dinamica si implimentarea noilor realizări, pentru managementul strategic a intreprinderii.
Anul 2001 a marcat inceputul unei noi epoci in dezvoltarea S.A. “Viorica-Cosmetic”, fapt care a fost confirmat prin obţinerea Certificatului de Conformitate a sistemei de Calitate la cerinţele Standardelor Internationale. Obţinerea acestui certificat a deschis perspective noi, bazate pe responsabilitate si relaţii de lunga durata, folosirea mai eficienta a resurselor umane, tehnice si materiale, lărgirea pieţelor de desfacere si promovarea mărfurilor in tarile CSI si cele Occidentale.


Logistica
Gospodăria depozitara a intreprinderii este formata din 3 depozite cu o suprafaţa totala de 4893 m2:
•Depozitul de materie prima (3672 m2)
•Depozitul produse finite (1221 m2)
Toate depozitele sunt amenajate corespunzător si echipat cu utilaj depozitar care asigura mecanizarea operaţiilor din depozit.
Întreprinderea, deasemenea, dispune de un parc auto capabil sa satisfacă necesităţile de transportare a materiei prime si producţiei atit in interiorul tarii, cit si peste hotare.
Sistema de logistica existenta permite calitativ de a forma comanda si nemijlocit de a o transporta clientului.


Reţea de vînzări
La momentul de fata S.A. “Viorica-Cosmetic” dispune de o reţea larga de distribuţie pe tot teritoriul tarii, formata din:
•Magazine de firma
•Magazine regionale de firma
•Distribuitorii oficiali

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s